Teknoloji bir oyun değil, bir araç olarak kullanılmalıdır.
Bir araç olarak verimliliği, kaliteyi ve performansı artırabilir. Bir eğlence
olarak zaman kaybettirebilir, öncelikleri yerinden edebilir, stres yaratabilir
ve yaşamı hızlandırabilir.
Pokémon Go çılgınlığı gibi kalıcı ya da önemli faydalar
sunan teknolojiler doğal bir ölümle sonuçlanıyor. Örneğin, Pokémon Go'nun
yaklaşık 45 milyon kullanıcıyı yakalaması iki haftadan az sürdü. Ancak, 30
milyondan az kullanıcıya inmek ve azalmakta çok sürmedi. Hala zaman alıcıdır,
e-posta ve mesajlaşma gibi daha kullanışlı teknolojiler kadar zamanınızı ve
hayatınızı olumsuz etkileme potansiyeline sahip değildir.
E-posta, yazılı iletişimde devrim yarattı. Salyangoz
postasından elektronik iletişimden sıçrama, mesafe ve zamanın sorunlarını
ortadan kaldırdı ve dünya çapında anında iletişim sağladı. Ne yazık ki
kullanımı kolaylığı frekansını, gereksiz ve istenmeyen iletişimlerin hızıyla
kurtarılan zamanı inkâr ettiği noktaya kadar hemen genişletti.
Bu yeni bir fenomen değil. Uzun zaman önce, çamaşır
makineleri elle çamaşır yıkamak için alınan zamanın yalnızca bir kısmını
kullanıyordu. Ancak kullanım kolaylığı daha sık yıkanmaları teşvik etti ve
satın aldığımız ürünlerin sayısının artmasıyla birlikte, zaman tasarruflarının
çoğunu olumsuz etkiledi. Tıpkı daha hızlı arabalarla kurtarılan zaman, daha
uzun mesafe, daha fazla trafik, inşaat ve tıkanıklık nedeniyle reddedildiğinde,
sohbetlerin daha da hızlı olması kullanım sıklığına göre dengelenmiştir.
Bu kişisel verimliliğin az artmasına neden olur; Ancak daha
hızlı ve daha stresli bir çalışma seviyesine neden olur. E-posta ve anında
mesajlaşma üretkenlikte net bir kazanç elde etmese de, Facebook ve Twitter gibi
sosyal medya, bir araçtan daha çok eğlencelik olarak kullanıldığından
verimlilikte fiili bir düşüşe neden olabilir. Sözde "arkadaşlar" ve
"takipçiler" bizzat karşılaşmamız zamanımızı büyük bir oranda
tüketebilirler. Örneğin, şu anda Facebook kullanıcıları tarafından harcanmakta
olan ortalama süre günde yaklaşık 25 dakikadır. Sosyal medya, oyun oynamak
değil sadece araç olarak kullanılmalıdır. İşiniz, ağınızı teşvik edebilir,
sorunlarınızı çözebilir, başkalarına karşılıklı yardım sağlayabilir ve araç
olarak kullanıldığında gerçek dostlukları geliştirebilirsiniz. Anahtar,
teknolojiyi kullanmanın bir amacı olmaktır, yalnızca üzerinde zaman harcamaktan
başka bir şey değildir.
Elektronik iletişim, bilerek ve daha az sıklıkla, kontrol
etmek ve cevaplamak için belirlenen sürelerle ve mağazayı ne zaman kapatıp ne
zaman işletmeye açılması gerektiğine ilişkin politikalarla kullanılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder